Politica de returnare

Politica de returnare
 
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014: consumatorul are
dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara
invocarea unui motiv, in termen de 14 calendaristice zile de la primirea produsului sau, in
cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe
cheltuiala clientului, in termen de 14 zile calendaristice de la denuntarea contractului. Se recomanda
utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor
Bodacom Express S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la
primirea produsului returnat. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de
transport daca livrarea s-a facut prin alte metode decat cea standard oferita de Bodacom Express
S.R.L.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera
sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul
plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect
atat produse, cat si servicii.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor
contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (de preferat
in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au
insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri,
ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau
grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG
21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si
doar in cazul contractelor la distanta ( orice contract incheiat intre profesionist si consumator in
cadrul unui sistem de vanzari la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si
a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a multor mijloace de comunicare la distanta,
panala si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul).
 
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din
manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii,
caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul
(47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a
bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i
s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze
un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este
prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este
obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de
catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
 
Procedura de returnare
 
 

 
Obligatiile care revin Bodacom Express S.R.L.
 
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii (exceptand situatia in
care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea
sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar
la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator).
Indeplinirea obligatiei de rambursare se face in termen de 14 zile de la primirea cererii de retur.
 
Obligatiile care revin consumatorului
 
Produsele sunt inmanate Bodacom Express S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate
(curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei
de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este
responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora,
diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
 
Produse excluse, fara drept de returnare
 
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia
nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:
 a. Licente software;
 b. Consumabile (acumulatori, cartuse imprimanta etc);
 c. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de
igiena (produse de ingrijire/ igiena personala, casti, electrocasnice, etc);
 d. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in
mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
 e. Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria
Servicii prestat catre consumator);
Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv
jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
 
 
Retur de produse
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
 Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia
pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai
este disponibil).

 Produs nefunctional/deteriorat in primele 48 ore de la receptie. In cazul in care produsul
achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un
produs functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de
ore de la primirea produsului. Va recomandam ca verificarea/testarea produselor comandate
sa se faca in termenul de 48 de ore. Orice reclamatie ulterioara nu se ia in considerare.
 Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la
primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi
fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat
in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de
deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia
fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care
se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in
momentul livrarii produselor catre transportator.
 Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare)
cad in sarcina magazinului nostru.
Solicitarile de retur se notifica pe adresa de mail: scarimetal.ro
Mentiune
In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie,
produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, insotite de toate accesoriile si
documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila
revanzarea lor duce la refuzarea returului.
In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul la
toate, comparatorul are obligatia de a se asigura ca doar unul a fost desigilat. Returul
celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate. Daca au fost desigilate mai mult de
unul de acelasi fel, ne rezervam dreptul de a diminua contravaloarea fiecaruia dintre ele cu
pana la 20%. Aceasta diminuare se face cu scopul repunerii la vanzare ca produs desigilat.